Monday, July 27, 2009

Haluan Baru

To think about it.. rasa dah berabad aku x menulis..

Lama jugak aku x betul- betul menghadap komputer.. setakat check email, update twitter.. on facebook.. tu bukan aku yang sebenar.. aku yang xde life ni selama ni sentiasa kat depan komputer.. menulis, tengok video kat you tube, chatting dan browsing internet ni..

Kadang - kadang tercuit hati kecik ni untuk bertanya kenapa aku buat semua ni? kadang- kadang aku rasa macam aku xde social life.. tapi inilah life aku.. mcm ni lah aku sebenarnya..

kerja kerja kerja.. tak tahu bila semua ni nak berakhir.. kalau nak diikutkan aku rasa memang takkan berakhir kerja ni.. kalau hari ni x buat kerja, esok dah bertambah menggunung la tingginya kerja aku ni..

pikir - pikir semula, aku ni kerja kerajaan.. dah cukup bagus dah.. tapi gaji seciput, tinggal kat area lembah klang ni memang x memadai.. gaji tu x setimpal dengan bebana kerja yang aku tanggung..

ada membe aku kata..

dalam umur 10 - 21 tahun : dengar hidup
dalam umur 22 - 30 tahun : melihat hidup
dalam umur 31 - 40 tahun : merasa hidup
dalam umur 41 - 50 tahun : berusaha hidup

bila aku nak menikmati hidup?
hidup dengan selesa?
hmm lama lagi la nampaknya..

aku mencari jalan keuar.. aku masih mencari.. aku masih berusaha untuk mencari alternatif..

,
xoxo

No comments: